Koszyk jest pusty
Strona główna

Płeć

Cena

Rodzaj oprawki

Rozmiar

Kształt

Materiał

Kolor

Marka

Rodzaj szkieł

Przeciwsłoneczne

Akcesoria

Przymierz w domu

Okulary, a dieta

  
   Wiele czynników zewnętrznych ma wpływ na nasz wzrok. Długie godziny spędzane codziennie przed komputerem, przebywanie w zadymionych pomieszczeniach oraz niewłaściwa dieta, to główne z przyczyny mających wpływ na pogarszanie jakości widzenia.
    Wszyscy zdajemy sobie sprawę jaki nieoceniony wpływ na kondycję i zdrowie naszego organizmu mają witaminy. Większość witamin, minerałów i mikroelementów, które są niezbędne dla naszego wzroku możemy znaleźć w produktach pochodzenia roślinnego.
    Naukowcy dotychczas zdołali określić grupy witamin i minerałów, które są niezbędne do zapewnienia prawidłowego procesu widzenia. Najpierw trzeba sprecyzować jakie składniki przynoszą najwięcej korzyści dla naszego wzroku, a następnie wzbogacić naszą codzienną dietę o produkty, które zawierają ich najwięcej. Co więc powinniśmy jeść, aby zachować długo dobry i zdrowy wzrok bez konieczności używania okularów czy soczewek kontaktowych?
    Najważniejsze składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania oczu to witaminy z grupy A i C, jak również kwasy Omega 3, antyoksydanty, luteina oraz cynk.
    Witamina A pełni ważną rolę w ochronie rogówki oka oraz w syntezie rodopsyny (barwnika wzrokowego) w siatkówce. Można ją znaleźć w wielu produktach spożywczych pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego. Najliczniej występuje w: marchwi, szpinaku, porach, pomidorach, jak również w: wątróbce, maśle i margarynie oraz w wielu rybach (np.: tuńczyk, makrela). Wraz z wiekiem nasz organizm produkuje coraz mniej retinolu (związek odpowiedzialny za odbieranie bodźców wzrokowych na siatkówce), dlatego też trzeba pamiętać o codziennej dawce witaminy A. Pełni ona również funkcje regulujące ciśnienie wewnątrzgałkowe, a tym samym chroni nas przed jaskrą.
    Witamina C pomaga zapobiegać zaćmie i wielu innym schorzeniom związanym ze starzeniem oczu (np. zaćmie). Bardzo łatwo ją znaleźć w owocach cytrusowych, kiwi oraz niektórych warzywach: pomidorach, jarmużu (odmiana kapusty warzywnej), brukselce czy czerwonej papryce.
    Luteina jest organicznym związkiem chemicznym, który chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym oraz UV, a także przed uszkodzeniami siatkówki przez wolne rodniki. Żółtka jajek, kapusta, brokuły czy szpinak stanowią doskonałe naturalne źródło luteiny.
    Cynk bierze czynny udział w procesie absorpcji innych witamin. Występuje on głównie w nasionach roślin strączkowych (np. w fasoli, grochu), orzechach oraz mięsie (np. w kurczaku, indyku, wołowinie) i rybach.
    Antyoksydanty chronią nas przed zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD), które dotyka ludzi po czterdziestym lub pięćdziesiątym rokiem życia. Do typowych objawów AMD zaliczamy niewyraźne widzenie, zawężenie pola widzenia, czy też słabą ostrość widzenie w nocy. Naturalnym źródłem antyoksydantów są warzywa i owoce (szpinak, jarmuż, melon, brzoskwinie, dynie).
    Zapewnienie odpowiedniego poziomu kwasów Omega 3 w codziennej diecie ma bardzo dobry wpływ w profilaktyce jaskry poprzez obniżanie ciśnienia wewnątrzgałkowego. Regularna obecność w naszej diecie łososia, tłustych ryb, orzechów, kapusty oraz innych zielonych warzyw liściastych zmniejsza ryzyko wystąpienia jaskry.
    Regularne spożywanie wszystkich wyżej wymienionych produktów może w znacznym stopniu przyczynić się do zachowania dobrego wzroku przez długie lata, a dla osób noszących okulary do nie pogarszania się go.

Newsletter

Podaj swój e-mail, jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach

imię:
e-mail:
rezygnacja
Strona internetowa www.okularywsieci.pl używa plików cookies, aby zapewnić jak największy komfort korzystania z serwisu.
Klikając "Akceptuję" wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies.